Wat doen we zoal?

Waarom kiezen voor Fotoclub Nissewaard?

Allereerst streven we naar leuke en gezellige clubavonden.

Deze avonden vinden elke woensdag plaats, maar zijn niet elke week hetzelfde. Wat we op een bepaalde avond gaan doen, staat altijd in het programma vermeld.

Het kan van alles zijn.

Het delen/vergaren van kennis.

Bij een fotoclub kun je denken aan samenwerken aan projecten, samen dingen onderzoeken, vragen stellen over hoe anderen bepaalde foto’s hebben gemaakt, en jouw eigen methodes delen, enzovoort. Een fotoclub is ideaal om fotografie te leren, ook al zijn we geen school en bieden we geen cursussen aan. Als je een avond wilt organiseren over jouw “specialiteit” om anderen iets te leren, dan kunnen we dat mogelijk inplannen. Hoewel we geen fotoschool zijn, blijkt uit ervaring dat veel mensen het prettiger vinden om fotografie te leren door naar anderen te luisteren en te kijken, in plaats van dikke boeken door te nemen of lange cursussen te volgen.

Onthoud dat we een club zijn waar ‘niets moet en (bijna) alles mag’. Als je dus geen zin hebt om bijvoorbeeld aan een ‘opdracht’ mee te doen, is dat geen probleem. Maar onthoud wel dat actief deelnemen vaak leuker is dan alleen toekijken.

Portret- en model fotografie

Uiteraard heeft onze club ook de beschikking over studiomateriaal. We zoeken dan ook regelmatig personen die voor ons willen poseren.

Fotobespreken

• Themavonden
  • Persoonlijk opdrachten
  • Clubopdrachten
  • Rode draad
  • Vrij werk

Praktijkavonden

1. Macro/Table Top
  2. Diverse oefeningen
  3. Uitleg software
  4. Studio werk (portret/model)
  5. Of gewoon gezellig praten met elkaar

Fotowandelingen

Dit zijn gezamenlijke wandelingen, die meestal in de buurt van Spijkenisse zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Landtong, Rotterdam, Brielle, Hellevoetsluis, enz. Het doel is vooral elkaar helpen, gezelligheid en verbroedering.

Presentaties

Het kan een presentatie zijn van één van onze eigen leden, of van iemand van een bevriende fotoclub. In het laatste geval zal er dan natuurlijk ook een keer een tegenbezoek plaatst moeten vinden, wat ingevuld kan worden door degene die dat leuk vinden. (En nee, dat is niet eng)

Nog vragen? Stel ze dan via het contactformulier of bel met 06-83395310.

error: Inhoud is beveiligd!