Foto: Melanie

Foto: Huub

Wat zijn we van plan?

Op de allereerste plaats willen we gewoon leuke en gezellige clubavonden.
Deze avonden zijn iedere week op woensdagavond, maar niet iedere week hetzelfde. Wat we op de betreffende avond gaan doen, kun je altijd terugvinden in het programma.
Het kan van alles zijn:

Fotobespreken:
Themavonden
Persoonlijk opdrachten
Clubopdrachten
Rode draad
Vrij werk

Praktijkavonden:
Macro/Table Top
Diverse oefeningen
Uitleg software
Studio werk (portret/model)
Of gewoon gezellig praten met elkaar

Fotowandelingen:
(meestal wel op een andere dag dan de clubavond)
Dit zijn gezamenlijke wandelingen, die meestal in de buurt van Spijkenisse zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Landtong, Rotterdam, Brielle, Hellevoetsluis, enz. Het doel is vooral elkaar helpen, gezelligheid en verbroedering.

Foto: Bernadine

Presentaties:
Dit kan een presentatie zijn van één van onze eigen leden, of van iemand van een bevriende fotoclub. In het laatste geval zal er dan natuurlijk ook een keer een tegenbezoek plaatst moeten vinden, wat ingevuld kan worden door degene die dat leuk vinden. (En nee, dat is niet eng).

Het delen/vergaren van kennis:
Denk hierbij aan het samen werken aan een opdracht, samen dingen uitzoeken, aan anderen vragen hoe zij bepaalde foto’s hebben gemaakt, aan anderen vertellen hoe jij te werk gaat, enz…. Een fotoclub is, ondanks dat we geen school zijn of dat er cursussen gegeven worden, namelijk bij uitstek geschikt om (anders of beter) te leren fotograferen. En wil je een keer een avond over jouw “specialiteit” vertellen, als je denkt dat anderen daar iets van kunnen leren, dan kunnen we dat misschien wel een keer op een hele of halve avond inplannen. We zijn dus geen fotovakschool, maar uit ervaring is gebleken dat het voor veel mensen prettiger is om te leren fotograferen door te luisteren of kijken naar anderen, dan hele boekwerken na te slaan, of lange cursussen te volgen.

Gezamenlijke uitstapjes naar fotogenieke plaatsen:
Bijvoorbeeld naar:
Een dierentuin
De Keukenhof
Musea
En wat er nog meer aangebracht wordt, ieder lid zal zo wel zijn of haar ideeën hebben. De norm is “verzin het en begin het”!

Bedenk dat we een “niets moet, alles mag”-club willen zijn. Dus heb je een keer geen zin om aan bijvoorbeeld een “opdracht” mee te doen, dan is dat geen probleem maar bedenk wel, dat meedoen meestal leuker is dan toekijken.

Foto: Carina